Hieronder staan antwoorden op de meest, aan ons, gestelde vragen m.b.t. thuis werken en Microsoft Teams voor leerlingen:
Algemeen Leerlingen
Het is belangrijk dat je laptop up-to-date blijft. Dat betekent dat je van tijd tot tijd updates moet uitvoeren. Doe je dat niet, dan kan het zijn dat je laptop minder goed gaat werken.
Je kunt zelf opzoeken of er misschien updates klaarstaan die je moet installeren. Zie hieronder:
Je kunt in één keer je wachtwoord voor verschillende toepassingen die we op school gebruiken, wijzigen.
Lees deze instructies voordat je het wachtwoord aanpast.
Kies bij (Leerlingen)
Deze link: https://pw.stichtingcarmelcollege.nl/sspr
Je kunt het volgende nummer bellen: 0412-224103. Je krijgt dan een medewerker van het Hooghuis aan de lijn.
Het is verstandig om een wachtwoord periodiek te wijzigen. Dit verkleint de kans dat je wachtwoord langdurig bij derde in bezit is in het geval van een hack.
Tevens kan het voorkomen dat je slachtoffer wordt van malware of phising. Heb je hier twijfels over? Verander dan altijd je wachtwoord.
Microsoft Teams Leerlingen
Microsoft heeft hiervoor een functie ingebouwd, hier staat de uitleg hoe je het aanzet.
Dit is een bug in Microsoft edge, gebruik een andere browser of download de Teams app.
Wij adviseren de Teams applicatie deze werkt beter dan teams via de webbrowser. Hierin zit meer functionaliteit dan de website.
Carmel-ICT heeft al een aantal handleidingen gemaakt: https://stichtingcarmelcollege.sharepoint.com/sites/SCC_Instructies
Deze instructies zijn op dit moment al wel een heel eind, maar nog niet volledig.
The Rentcompany
We proberen fysiek contact zoveel mogelijk te beperken. Alleen voor apparaten die fysiek stuk zijn is het servicepunt op het mondriaan open. Hiervoor moeten leerlingen en medewerkers een afspraak maken via het telefoonnummer 0412-224222. Voor software problemen kunnen leerlingen en medewerkers alleen bellen, niet langs komen.